Uvod
Ruralni turizam je veoma značajan za mnoga ruralna domaćinstva. Aktivnosti u ruralnom turizmu imaju potencijal da povećaju prihode ruralnih domaćinstva i da podrže njihovu održivost. Međutim, aktivnosti u ruralnom turizmu neće odgovarati svakom ruralnom domaćinstvu. Zbog toga je veoma važno da osoba, pre nego što započne svoj biznis u ruralnom turizmu, odvoji određeni period za procenu sopstvenog potencijala za poslovanje, kao i da pažljivo planiraju poslovne i marketing elemente svog poslovanja. Ovaj vodič će pomoći u planiranju koje je neophodno za uspešno vođenje poslovanja u ruralnom turizmu.
Odredite svoje ciljeve
Važno je postaviti realne ciljeve za svoje poslovanje. U zavisnosti od vaše situacije, ovi ciljevi mogu da budu različiti. Evo nekoliko primera:
- Ostvarivanje dodatnog prihoda
- Diversifikovati prihode domaćinstva kako biste ostvarili profit
- Započinjanje nove karijere
- Sticanje novog znanja
- Upoznavanje novih ljudi, njihovih navika i iskustava
- Omogućiti da članovi porodice rade od kuće
- Omogućiti da članovi porodice ostanu kod kuće
- Obrazovanje zajednice
- Pružiti zabavu i uživanje drugima bez zarade
Lična procena
Aktivnosti ruralnog turizma se dosta razlikuju od većine tradicionalnih poljoprivrednih obaveza. Turista koji bude posetio vaše domaćinstvo će želeti da učestvuje u raznim aktivnostima, kao što su berba grožđa, hranjenje životinja, kuvanje džema i mnoge druge. Ovi turisti uglavnom ne dolaze sa sela i mogu postavljati različita trivijalna pitanja o svakodnevnim aktivnostima na poljoprivrednom gazdinstvu. Zbog toga, uspešan domaćin u ruralnom turizmu mora biti spreman da podeli informacije o poljoprivrednom gazdinstvu i da provede vreme sa turistima kako bi se oni osećali dobrodošlima.
Idealan domaćin u ruralnom turizmu mora posedovati sve osobine dobrog domaćina u okviru bilo koje turističke atrakcije ili u bilo kojoj vrsti uslužne delatnosti.
Procena lokacije
Lokacija predstavlja jedno od osnovnih pitanja od kojih će zavisiti uspeh vašeg posla u ruralnom turizmu. Morate da procenite turistički potencijal vaše lokacije, kako u kontekstu šireg regiona, tako i u kontekstu vaše imovine. Zasniva se na premisi da su region i vaša imovina “kamen temeljac” za aktivnosti u ruralnom turizmu; što su region i imovina atraktivniji, veća je verovatnoća da ćete razviti uspešan biznis u ruralnom turizmu.
Ovaj alat može pomoći da procenite potencijal vašeg ruralnog turizma na dva fronta:
- Potencijali vašeg domaćinstva na osnovu vaših regionalnih karakteristika
- Turistički potencijal vaše lokacije