Vodič za ruralni turizam

Tema:

Kako razviti održivi biznis

Tema:

Kako razviti održivi biznis

11 koraka za rast vašeg poslovanja

Predstavljamo vam 11 koraka koji će pratiti rast vašeg biznisa – vašeg ruralnog turizma.

Ovih 11 koraka treba da pređete u par godina:

  1. Pažljivo evidentirajte sve svoje resurse.
  2. Informišite se. Učestvujte na prezentacijama, promocijama, konferencijama i radionicama, razgovarajte sa drugima koji se bave ruralnim turizmom u blizini. Proučite šta ima na internetu.
  3. Saznajte šta rade drugi koji se bave ruralnim turizmom. Razgovarajte sa komšijama i drugim preduzetnicima o njihovim poslovima. Posetite ih. Pogledajte šta rade u susednim zemljama.
  4. Konsultujte potencijalne kupce – turiste. Pitajte rođake, prijatelje i komšije o proizvodima ili uslugama koje planirate da pružite kroz svoje novi biznis. Da li su zainteresovani? Da li su spremni da plate cene koje ste planirali? Šta oni traže?
  5. Istražite tržište, svoje konkurente i potencijalne saradnike. Proučite šta ima na internetu.
  6. Umrežite se. Pridružite se udruženjima, asocijacijama, klasterima i drugim oblicima udruživanja. Zajedno ste jači.
  7. Učite. Obratite se organizacijama za podršku u poslovanju: regionalne razvojne agencije, privredna komora, lokalna akciona grupa, lokalna turistička organizacija itd. Idite na obuke i treninge. Pratite on-line kurseve.
  8. Osigurajte se. Osigurajte ne samo imovinu, već i sve drugo što vam može napraviti problem u poslovanju.
  9. Napravite poslovni i marketinški plan. Napišite ih!
  10. Počnite sa malim i na početku ostanite štedljivi!
  11. Učite iz svog iskustva, prilagođavajte se i širite samo kada znate da vaš novi biznis u ruralnom turizmu ispunjava vaše ciljeve koji ste odredili od samog početka.

Zlatni saveti uspeha u ruralnom turizmu

Počeli ste da koračate vaših 11 koraka, od prvog koraka i evidentiranja resursa, pa drugog koraka u kojem se informišete i tako redom. Sve vreme imajte na umu ove zlatne savete za uspeh u ruralnom turizmu:

  • Izaberite nešto što volite da radite – Većina ljudi započinje novi posao da bi zaradili više novca. Vaš iskreni entuzijazam u poslu su deo onoga što vas čini jedinstvenim. Ako ne radite nešto što volite, teško ćete imate dovoljno potrebne energije i motivacije.
  • Procenite vreme i znanje – Pažljivo analizirajte i dobro procenite da li imate dovoljno znanja i veština za ovaj posao. Dobro izračunajte Koliko će vam vremena biti potrebno da posvetite ovom poslu i procenite da li ga imate dovoljno. Ovo važi, kako za vas, tako i za sve druge koji sa vama rade.
  • Započnite uspešno – Dobar start je veoma važan. Ne žurite sa početkom posla. Ne krećite dok niste potpuno spremni. Samo se jednom može napraviti prvi utisak. Ovo važi i za svaki novi turistički proizvod koji uvodite.
  • Obezbedite kvalitet – Ponudite visokokvalitetan proizvod ili uslugu. Direktni prodavci često kombinuju visok kvalitet sa nekom jedinstvenom osobinom i tako uspevaju da se njihovi proizvodi/usluge razlikuju. Odlično iskustvo ili kvalitetan proizvod su važniji za privlačenje potrošača od niske cene.
  • Počnite sa malim i rastite lagano – Početi od malog obično znači manje sopstvenog angažovanja i manje potrebnog novca kako greške ne bi bile skupe. Zapamtite, lakše je kontrolisati jednostavne aktivnosti.
  • Vodite dobru evidenciju (proizvodnu, finansijsku, marketinšku…) – Pokušaj vođenja posla bez dobrih informacija je kao pokušaj pronalaženja adrese bez mape. Dobre informacije i evidencija su neophodni za analizu da li ispunjavate svoje ciljeve ili ne i za razumevanje razloga zašto su vaši ciljevi ispunjeni ili ne.
  • Radite ciljanu promociju – Promocija radi promocije ne služi ničemu. Precizno definišite kome želite da se obratite, na koji način i kojim kanalima komunikacije. Definišite realan budžet za promociju.
  • Bezbednost pre svega – Uradite sve što je potrebno da i vi i vaši gosti u svakom trenutku budete potpuno bezbedni od bilo kojih nepredviđenih događaja.
  • Obezbedite više od samog turističkog proizvoda – Uspešni uvek nude više od proizvoda ili usluge. Oni pružaju iskustvo, emocije, interakcije…
  • Sarađujte – Partnerstva vam mogu pomoći da dođete do novih gostiju ili makar da zadržite stare.
  • Budite informisani – Morate biti informisani o svakom aspektu vašeg poslovanja, željama potrošača, konkurenciji, finansijama itd.
  • Planirajte budućnost – Planiranje je neophodno za uspeh. U planiranju budite realni u smislu ciljeva, cene, troškova, vremena, rasporeda obaveza, itd. Budite fleksibilni i shvatite da i najbolji planovi mogu poći naopako i da se stvari menjaju.
  • Neprekidno procenjujte – Stvari se uvek menjaju. Morate stalno pratiti i procenjivati šta se dešava u vašem poslu. Nemoguće je znati da li postižete svoje ciljeve bez odvajanja vremena za procenu.
  • Budite istrajni – Potrebno vam je mnogo upornosti samo da biste shvatili kako da napravite turistički proizvod i možda više vremena da ga plasirate na tržište. Definisanje ciljne grupe i načina na koji ćete joj se obratiti takođe zahteva vreme. Zato budite uporni i istrajni. Idejama je potrebno mnogo vremena da postanu stvarnost.
  • Neka vam posao bude zadovoljstvo!

Kako poslovati održivo?

Održivost je izuzetno širok pojam, ali, u najjednostavnijem smislu, odnosi se na kreiranje pozitivnih uticaja na okruženje u dužem periodu.

Evo nekih predloga koji će vam pomoći da kreirate održivo poslovanje:

  • Smanjite uticaj na životnu sredinu – od ponovne upotrebe i recikliranja, prelaska na LED osveljenje, smanjenja korišćenja plastike, smanjenja emisije CO2, uvođenja energetski efikasnih uređaja, do usvajanja cirkularnog poslovnog modela.
  • Obezbedite održivi lanac snabdevanja – kada se opredelite da poslujete održivo, utičite na to i da vaši dobavljači posluju na sličan način (ili im pomozite da se prilagode).
  • Uključite ljude sa kojima radite – ugradite svoje ciljeve u kulturu vašeg poslovanja. Objasnite zaposlenima, rođacima, kolegama i onima koji vam pomažu zašto je održivo poslovanje važno i korisno za sve, postavite ciljeve, sarađujte na idejama.
  • Podržite ljude sa kojima radite – razvijajte pozitivnu kulturu, investirajte u razvoj zaposlenih i drugih koji rade sa vama, pravedno plaćajte zaposlene i svoj lanac snabdevanja, budite transparentni u svojoj komunikaciji, angažujte se na lokalu, ako je moguće, kako biste unapredili svoju zajednicu, ponudite podsticaje i nagradu za dobar rad.
  • Uvedite nove tehnologije – tehnologija može biti od velike koristi u vašem poslovanju, pružanjem podataka iz kojih možete učiti, pomažući da se minimizira neefikasnost, razumeju finansije, poboljšaju odnosi sa turistima i dobavljačima i reaguje na trendove mnogo brže nego ako koristite tradicionalne alate. Takođe može vam pomoći da pristupe novim tržištima.
  • Spremite se za loša vremena – diverzifikujte svoju ponudu, proširite bazu kupaca, razumejte svoje konkurente i budite korak ispred, imajte plan B, budite u toku sa trendovima.
  • Omogućite inovacije – omogućavanje saradnje i razmena ideja u vašem poslovanju osnažiće sve da razmišljaju „izvan okvira“, da kreiraju i dele ideje, testiraju ih, sprovode ih u praksu i pomažu vašem ruralnom turizmu da raste. Održivo poslovanje mora biti u stanju da se brzo prilagodi što nije moguće ako se inovacije guše.
  • Vratite zajednici – donirajte svoje proizvode ili postotak profita nekoj lokalnoj dobrotvornoj organizaciji, organizujete humanitarni događaj, omogućite svom osoblju da par sati volontira negde ili bude mentor nekome.  Uključite ljude sa kojima radite u odlučivanju kako i gde da vratite zajednici.
PREUZMITE TESTOVE U PDF FORMATU:

⇥ TEST PRVI UTISAK

⇥ TEST PROCENA ZAPOSLENIH

⇥ TEST VAŠA PONUDA

Vrh strane

Izbor teme:

Test: PROCENA TURISTIČKOG POTENCIJALA VAŠE LOKACIJE

Test: PROCENA TURISTIČKOG POTENCIJALA REGIONA

Test: LIČNA PROCENA